Spider X4_S

Kroczący robot edukacyjny SpiderX4(S) dzięki swoim możliwościom bliżej jest zaawansowanych konstrukcji, które do tej pory były głównie domeną inżynierów i studentów kierunków technicznych niż konstrukcjom dostępnym do tej pory na rynku. Dzięki opracowanym przez nas nowatorskim ułatwieniom w programowaniu po raz pierwszy tego typu roboty mogą być z powodzeniem używane jako pomoce naukowe podczas lekcji w szkołach podstawowych i średnich. a nawet w przedszkolach.  
Specjalnie z myślą o najmłodszych entuzjastach nowoczesnych technologii przygotowane zostały gotowe programy, które umożliwiają niesamowite interakcje robota z otoczeniem, a także aplikacja na smartfony i tablety, dzięki której możemy w przyjemny sposób sterować robotem. Można np. Kazać robotowi Iść do przodu, skręcić, usiaść.
Robot wyposażony został w szereg rozwiązań ułatwiających pisanie programu, wczytywanie go i uruchamianie.
Jest to naprawdę dziecinnie proste pomimo, że program pisany jest w środowisku Arduino (język C) napisanie prostego programu i eksperymentowanie z nim jest osiągalne nawet dla najmłodszych uczniów znających podstawy obsługi komputera.

Aby zacząć zabawę z robotem wystarczy włożyć do niego baterie i włączyć. Po zbliżeniu dłoni robot zaczyna działać według domyślnego programu czyli idzie do przodu, a po zbliżeniu do przeszkody próbuje ją ominąć. Kiedy zasłonimy mu mu światło robot „kryje się” (tylko SPIDER X4_S). Za pomocą smartfona możemy sterować robotem poprzez naciśnięcie przycisku. Robot przestaje wtedy wykonywać program a jedynie słuch naszych poleceń. Jednym przyciskiem można wrócić z powrotem do wykonywania programu.

Ładowanie programu do robota odbywa się automatycznie przez łącze bezprzewodowe bluetooth.
Do zaprogramowania wystarczy komputer z systemem windows i zainstalowanym Arduino. Wystarczy jedno kliknięcie, aby załadować nowy program.
Najprostszy program może składać się z zaledwie kilku linii.
Samo środowisko Arduino to ogromna ilość przykładów, poradników , dyskusji w internecie. Konstrukcja robota nie ogranicza nas jednak do korzystania z gotowych prostych rozwiązań. Jeśli dysponujemy wiedzą z zakresu programowania możemy programować całkiem nowe ruchy robota i zmieniać dowolnie jego zachowanie.  
Fascynujący wygląd i ruchy przypominające sposób poruszania żywego pająka sprawiają, że robot inspiruje, zachęca do nauki, sprawia, że lekcje do tej pory nudne i monotonne stają się prawdziwą przygodą!